Mitt 2014

Detta året har varit minst sagt händelserikt. Jag fotograferade mitt första bröllop på sommaren och hann med ett andra och tredje. Tog truckkort och jobbade några veckor på sommaren i fabrik vilket senare ledde till några veckors extra jobb. Studerade klart mitt första år på Munka-Ljungby folkhögskola experimentell fotografi och inledde även ett projekt år på skolan för kommande ansökningar nu till våren. Ställde ut bilder på Dunkers i Helsingborg och på Hillesgården. Kom med i tidningen två gånger med bilder ifrån utställningarna i helsingborgs dagblad. Flyttade till Kvidinge med min mamma och fick närmare till gymmet vilket gjorde att jag fick in bättre rutin på träningen. Får inte glömma att jag fyllde 20 detta året för det är kanske värt att nämna, tog mig tre månader att ta mig till systemet och antalet gånger jag besökt systemet går att räkna på en hand.

Något tragiskt som hände under året var att vi på grund utav flytten fick göra oss av med en väldigt kär vän till oss. Chilli fick tyvärr somna in och det gör ont bara att tänka på än idag. 

 

Det blev inga längre utlanssemestrar men det blev en tur till Danmark för att fira mamma och svärmors födelsedag på bakken och det var minst sagt en trevlig och minnesvärd dag.

Den otroligt varma sommaren spenderades vid vattnet. Det blev många besök till strenbrottet i Örkelljunga och några dopp i havet hann man med.

 

 
Jag ångrar inget ifrån 2014 men detta året vill jag kanske vara lite mer målinriktad och sätta lite mål att nå. Börja tänka på den läskiga framtiden. 


Min största framgång 2014 är nog att jag lyckades gå ner många kilo under året och göra stora förändringar med min kropp. Att jag fick in en fot och plåtade tre bröllop. Man kan ju alltid hoppas att 2015 erbjuder mer fotojobb.

 

 Kan inte sticka under stolen med att 2014 nog varit ett utav de tuffaste åren jag någonsin har haft. Men jag tror att det har gjort mig till en starkare människa och vi måste ju faktiskt uppleva olycka för att kunna känna lycka så 2015 borde vara lyckans år. 
 
 

Jag önskar att jag hade lagt mer tid på min blogg då jag skriver här för att kunna kolla tillbaka och lagt mindre tid på att sitta på facebook och instagram.

Jag var sedan 3,5 år tillbaka glad och lycklig med min kärlek och vi är fortfarande galet förälskade i varandra och har det bra.


Besökte siesta festivalen med tre kära vänner och hade otroligt kul.
 
 

Kommentera här: