Blir trött!

 
 Jag blir lite trött på när folk gör något för sig själva men ändå måste söka så mycket bekräftelese och ständigt berätta för omvärlden hur "duktig" man varit. Jag pratar självklart om att folk ständig ska berätta hur mycket de tränar och vad, när, hur, varför de gör det. 

Jag la upp båda bilderna ovan idag på min instagram för att se vad jag fick för respons. Det var faktiskt mer respons än jag väntat mig. Jag själv kan bli lite stressad och irriterad över liknande inlägg men det verkar som mina vänner på instagram tycker det är helt okej.

Jag själv tränar väldigt mycket och skulle kalla mig själv en träningsnarkoman. Jag kan förstå att man vill hänga på trenden och va lika duktig som alla andra och att man vill visa det. Jag har själv varit där och skrivit varje gång jag gjort ett pass på gymmet. Men om man tränar för sin egen skull så förstår jag inte bekräftelsebehovet. 

Om man inte lägger upp hur mycket man tränar så verkar folk helt plötsligt tro att man inte tränar alls. VA!?!? tränar du jag har ju aldrig sett dig lägga upp bilder som bekräftar detta. Jag tycker det är sorligt när något som har med välmående att göra ska förvandlas till någon form utav hets...

Kommentera här: