Utbildning

Jag har märkt under åren att utbildning är något som kan vara väldigt roligt om man bara hamnar på rätt ställe. Först hamnade jag på ett helt underbart gymnasium, LBS i Helsingborg. Här studerade jag jornalist/samhälle/foto. Många utav ämnena vi studerade väckte intressen och detta ledde till att det blev lättsammare att göra inlämningsuppgifterna. Nu säger jag inte att jag tyckte att det var jättekul med inlämningsuppgifterna vi fick men det var värt att lägga ner energin för det gav något tillbaka. Vi hade en hel drös underbara lärare som fanns med på vägen stöttade och brann för att utbilda oss elever. Men det som gjorde att jag trivdes absolut bäst var mina klasskamtrater vi var en liten skara på bara 9 personer men vi var en stark sådan. Vi höll ihop och gjorde de långdragna dagarna roliga. Vi hade en fantastiskt sammanhållning och klarade oss igenom tre år utan några större problem. Nu när jag börjat på Munka-ljungby folkhögskola så känns det för bra för att vara sant. Jag har hittat en utbildning som passar mig helt utmärkt igen, för andra gången har jag lyckats välja rätt väg! En skola full utav inspirerande människor. Väldigt givande föreläsare kommer till skolan och fyller en med lust att skapa. Även om kreativiteten svämmar över och ibland leder till sömnlösa nätter trivs jag något fruktansvärt bra just här. Jag har lärt mig fruktansvärt mycket på dessa få veckor och tycker att det ska bli fruktansvärt spännande att se var jag har landat när vi slutar i Juni och vart jag bestämmer mig för att ta vägen då. Genom att kolla på andras bilder och även genom att visa upp sina egna bilder känner man hur man sakta men säkert utvecklas. Men man har ju även ett ansvar att ta vara på den tid man får och den chansen att utbildas. Bollen ligger i min hand och det är mitt ansvar att ta vara på chansen och det gör jag. (Jag vet vad styckeindelning är och gör det i alla inlägg men det syns inte när inläggen publiceras)

Kommentarer:

1 farmor:

skriven

Det låter bra ,det man lär sig kan ingen ta ifrån en .

Kommentera här: